Vladimir Jurowski
Conductor - I V

Early debut at ROH Covent Garden is the beginning of a brilliant a career which took him about the appointment as Music Director of the Glyndebourne Festival, Principal Guest Conductor of the Russian National Orchestra and Principal Conductor of the London Philharmonic.
He regularly collaborates with the Bastille Opera, the Komische Oper, the Welsh National Opera, the Théâtre Royal de la Monnaie, the Edinburgh Festival, the Maggio Musicale in Florence. He conducted the L.A. Philharmonic, the Philadelphia Orchestra, the Royal Concertgebouw Orchestra, Accademia di Santa Cecilia in Rome, to name a few. He was awarded the Abbiati Prize for Best Conductor of the year 2000 and received the prestigious Royal Philharmonic Society's Music Award for the quality of his work with the London Philharmonic Orchestra and the Glyndebourne Festival.

REVIEWS
Die Fledermaus, Opéra Bastille de Paris
02/12/2003

.Mais c'est la direction raffinée, mousseuse, bref digne de la tradition viennoise de Vladimir Jurowski, assumant huit des vingt représentations, qui a fait toute la différence.

(Monique Barichella, Opéra International, Febbraio 2004)

Febbraio 2004)


Die Fledermaus, Glyndebourne Festival
02/08/2003

...Quelques bonnes choses se dégagent: la direction délicate et séduisante de Vladimir Jurowski, le nouveau directeur musical de Glyndebourne.

(C. P., Opéra International, Ottobre 2003)

.En lo musical el triunfador fue Vladimir Jurowski, el joven titular de la casa que rápidamente se impone como uno de los grandes directores del presente. El ruso sacó, desde la obertura, toda la música de una partitura repleta de genialidades que supo subrayar en todo momentodor fue Vladimir Jurowski, el joven titular de la casa que rápidamente se impone como uno de los grandes directores del presente. El ruso sacó, desde la obertura, toda la música de una partitura repleta de genialidades que supo subrayar en todo momento. Fue una versión cerrada, plenamente acabada en su conjunto que no olvidó esos detalles que a veces se pierden en una suma que aquí.

(Scherzo, Ottobre 2003)


Albert Herring, Glyndebourne
10/08/2002

.The evening's most significant debut took place in the pit. Instead of taking up the obvious challenge of a big Russina or Italian score, Vladimir Jurowski chose to inaugurate his reign as Glyndebourne's music director with this dangerously English chamber piece. This speaks well for him. He conducted the LPO with modesty and charm, always considerate of the singers and controlling those quicksilver ensembles with a feathery touch.

(Rupert Christiansen, The Daily Teleish chamber piece. This speaks well for him. He conducted the LPO with modesty and charm, always considerate of the singers and controlling those quicksilver ensembles with a feathery touch.

(Rupert Christiansen, The Daily Telegraph, 12 Agosto 2002)

.Vladimir Jurowski, quien se presento con una opera favorita de glyndebourne donde fue estrenada en 1947 (.). El flamante director deleito con los muchos detalles onomatopeyicos de la partitura.

(Arts, Agosto 2002)


La Dama di Picche, Teatro Comunale di Bologna
20/01/2002

...sul podio del Comunale la maggior attrattiva di questa esecuzione de La dama di Picche, Vladimir Jurowski, il maestro moscovita poco più che trentenne, fresco laureato con il Premio Abbiati della critica italiana come migliore direttore d'orchestra della passata stagione. Jurowski è davvero un talento musicale di quelli che non passano inosservati. Il suo Ciaikowski, poi, è tutto da ascoltare: trascinante, grondante passione e vitalità. Una festa per le orecchie...

(Rino Alessi, L'Opera, Febbraio 2002)

...Avec des gestes sobres et essentiels, mais toujours clairs et incisifs, Vladimir Jurowski préserve un équilibre de fer à la fois entre les différents pupitres et la fosse et le plateau. Attentif à met

MORE REVIEWS
Legal information
/
Privacy
/
Site map
/
Contact us
Copyright 2011 Stage Door Srl / p.iva 02460411206